Receita 1:
USDA promotes nutrition programs
Publicação: 01/05/2006 16:09
USDA entered into cooperative agreements with three partners–Tufts University, Naturally Nutrient Rich Coalition, and Hispanic Communications Network–to increase the public’s knowledge of both the Dietary Guidelines and MyPyramid.
“The high healthcare costs resulting from poor dietary practices underscores the importance of nutrition education to encourage the adoption of healthier lifestyles,” said USDA Secretary Mke Johanns. “Over the last year, the public has embraced MyPyramid, which provides personalized guidance on how to live longer and healthier lives.”
The new Nutrition Education and Promotion Program (NEPP) public private partnerships are designed to collaboratively educate American consumers in creative, innovative ways on important nutrition messages that help individuals make better food choices and improve physical activity behaviors.
Each cooperative agreement will link science-based dietary guidance to the nutrition needs of consumers, facilitate nutrition policy coordination, and promote nutrition education. USDA will work cooperatively with the selected partners to implement their proposed multi-year, multi-dimensional nutrition promotion and education campaigns. The agreements do not involve the use of any federal funds.
Tufts will work with USDA and their proposed third-party partner, Safeway, to test a science-based, nutrient density concept to improve consumer understanding of the nutritional quality of products consumers choose and to improve overall dietary patterns at point of purchase.
Representing each of the MyPyramid food groups, the Naturally Nutrient Rich Coalition intends to collaborate with USDA to further nutrient density science and market research and develop messages and materials that provide consumers with information that assists them in meeting the recommendations of the Dietary Guidelines.
Hispanic Communications Network will work with USDA to develop a campaign to create awareness and behavior change in Spanish-speaking Hispanics nationally through a combination of newspapers, radio and television stations, high profile Internet portals, and special events in select communities.
Fonte: MeatNews – In Europe:Chris Harris, Editor or In North America: Bryan Salvage, Editorial Director
AAA
© 2000 – 2008 ZooNews | Todos os direitos reservados
Receita 2:
USDA promove programas de nutrição
Pubicação USDAl: 01/05/2006
A USDA celebrou acordos de cooperação com três parceiros – Tufts University, Naturally Nutrient Rich Coalition e Hispanic Communications Network – para aumentar o conhecimento do público sobre as Diretrizes Dietéticas e o MyPyramid.
“Os altos custos de saúde resultantes de práticas alimentares inadequadas enfatizam a importância da educação nutricional para incentivar a adoção de estilos de vida mais saudáveis”, disse o secretário do USDA, Mke Johanns. “No último ano, o público adotou o MyPyramid, que fornece orientação personalizada sobre como viver vidas mais longas e saudáveis.”
As novas parcerias público-privadas do Programa de Educação e Promoção da Nutrição (NEPP) são projetadas para educar colaborativamente os consumidores americanos de maneiras criativas e inovadoras em importantes mensagens nutricionais que ajudam os indivíduos a fazer melhores escolhas alimentares e a melhorar os comportamentos de atividade física.
Cada acordo cooperativo vinculará a orientação alimentar baseada na ciência às necessidades nutricionais dos consumidores, facilitará a coordenação das políticas nutricionais e promoverá a educação nutricional. O USDA trabalhará em cooperação com os parceiros selecionados para implementar suas campanhas educacionais e de promoção de nutrição plurianuais e multidimensionais. Os acordos não envolvem o uso de fundos federais.
A Tufts trabalhará com o USDA e seu parceiro proposto, Safeway, para testar um conceito científico de densidade de nutrientes, a fim de melhorar a compreensão do consumidor sobre a qualidade nutricional dos produtos escolhidos pelos consumidores e melhorar os padrões alimentares gerais no ponto de compra.
Representando cada um dos grupos de alimentos MyPyramid, a Naturally Nutrient Rich Coalition pretende colaborar com o USDA para aprofundar a ciência da densidade de nutrientes e a pesquisa de mercado e desenvolver mensagens e materiais que forneçam aos consumidores informações que os ajudem a cumprir as recomendações das Diretrizes Dietéticas.
A Hispanic Communications Network trabalhará com o USDA para desenvolver uma campanha para criar conscientização e mudança de comportamento nos hispânicos de língua espanhola em todo o país por meio de uma combinação de jornais, estações de rádio e televisão, portais de Internet de alto perfil e eventos especiais em comunidades selecionadas.
Fonte: MeatNews – Na Europa: Chris Harris, Editor ou Na América do Norte: Bryan Salvage, Diretor Editorial
No comments yet.